Naturfoto- utställningens vernissage 16.9.2024

l

skriven av Kaj Holmbäck

sep 16, 2024

På måndag kväll 16 september 2024 ordnades jubileumsfotoutställningens vernissage. Fotoutställningen har redan varit upphängd i nästan en vecka och fått redan mycket positiv respons.

Nu öppnades utställningen officiellt och Gamlakarleby fågel- och naturvänner intog stadshusets aula.

Det är trevligt att se att naturfotograferandet håller en så hög nivå i vår förening.

Utställningen är finns i stadshusets aula fram till årets slut.

Relaterade inlägg

Vi återkommer i augusti med höstens program
Vi återkommer i augusti med höstens program

Sommaren bjuder på fågelobservationer och naturupplevelser av alla de slag. Just nu är det högsäsong för ringmärkarna — och på bilden ser vi Viggo, en av föreningens yngsta medlemmar, som fick vara med när havsörn ringmärktes i Larsmo i juni 2026. Föreningen...

Tornens kamp lördagen den 9 maj 2026
Tornens kamp lördagen den 9 maj 2026

Lördagen den 9 maj ordnas ”Tornens kamp” och GFN har Norrby fågeltorn som vår bas. Tävlingen pågår från soluppgången kl. 05.00 till kl. 13.00. Det är Erik Vidjeskog och Benjamin Björk som håller i trådarna i år. Medan den lekfulla tävlingen pågår hoppas vi få besök...